【インド開発センターの日常】
 自然の中で親睦を深めよう!

みなさんこんにちは。インド担当の久保木です。
今回の記事はSCIIで行っている社員イベントについてです。記事からは、チームメンバーの為にいろいろ準備をしながら、当日はだれよりも楽しんでいるチームリーダー(記事を書いてくれた人)の様子がよく伝わってきます。メンバー同士の関係を深め、チームワークを高めるのにとてもいいなと感じました。ぜひ最後まで読んでいただけますと幸いです。

レクリエーションでモチベーション アップ!

チームメンバーのモチベーションを高く保つことは職場におけるもっとも大切な要素の一つですが、それを実現するために“チーム遠足”(Team Outing)以上により良い方法があるでしょうか。

“チーム遠足”は社内における立場に関わらず、社員同士の理解を深め、より生産的でエネルギーに満ち、高い仕事意欲をもった、強いチームをつくることにつながります。チームメンバーの絆を深めるために時間を使うことは、納期に間に合わせることと同じくらい大切です。

さて、問題はどこに行くかです。
議論を重ねた末、チームメンバーの年齢が比較的若いということもあり、「エリア 83」と呼ばれるアドベンチャーリゾートへ行くことが決まりました。ベンガルールの郊外に位置し、広大な敷地を有した快適な環境です。
 
✅ 予約、完了!
✅ 行き方、確認!
✅ 当日の車、確保!
✅ メンバーのピックアップ場所、確認!

そして作戦決行の日…
全てのメンバーが車に乗り込み、目的地「エリア83」に向けて旅がスタートしました。道中車内ではアンティヤクシャリ(歌でしりとりをするゲーム)で盛り上がりました。男性陣の痛ましい歌の試みに女性陣は耐えなければならないという場面がありましたが…

目的地についたのは9時45分頃でした。私たちは喧騒から離れ、湖に隣接した静かで緑あふれる場所に来ました。ありふれた郊外の風景の中に広大な施設が隠されていたことに驚きました。

初めにバブルサッカーをしました。いったい自分が何に入っているのか全く分かりませんでした。15Kgもの重さのバブルスーツを肩に載せながらの動き回るのは言うは易しです…ふぅっ!!
ウォーミングアップとしては十分でした。フィールド内をふらふらとよろめき、あちこち転がり回り、そしてゴール!!…

次はアーチェリー!!
私は自分のチームにアルジュナとカルナ(インドの叙事詩マハーバーラタの伝説的なキャラクター)を見ることができました。

2つのスポーツを立て続けに行い、私は疲れ果ててしまいました…ちょっとリフレッシュするためにカフェ寄りましょう…

リゾート内を動き回ると、ある雰囲気を感じました…施設は周囲の自然を引き立たせるように建てられており、まるでジャングルの中にいるかのような気分になりました。しばらく歩いて角を曲ると文明に戻ってきました。リゾートの中心にあるカフェです。素朴できれいなカフェで飲み物を飲んだ後、再びゲームに戻りました。

敷地内を散策していると湖に着きました。そこには「ジャイアントスイング」というアトラクションがありました。私は、チームメンバーの勇敢な女性たちがそれに挑戦している間、彼女たちが何度も悲鳴を上げる様子を目撃しました。

たくさんのアトラクションの後で、とてもお腹がすきました…そしてランチの時間、ちゃんとしたごちそうでした。どれだけおかわりしたかは覚えていません…。

大きな湖での30~40分のカヤックは、昼食後のウォームアップに最適で、音楽をかけ、みんなでダンスをし、100万枚の写真を撮りました。

さて待望の「ペイントボールガン」が次に登場しました…それはまるで陸軍基地に足を踏み入れたような感じで、巨大なアリーナには障害物、バンカー、さらには放棄されたジープがありました!

戦闘服、保護ジャケット、マスクを着用!
障害物の後ろに隠れたり、隙間を撃ち抜いたり、ペレットをかわしたりし、言葉にできない楽しさ!ついに最後のペレットが発射された後、私は無傷でアリーナから出てきました。あー楽しかった!!

次のアトラクションは「ヒューマンフーズボール」(リアルテーブルサッカーゲーム)。プレイしているメンバーを見ると、日ごろ8時間以上机に座っている人達がよくもこんなに柔軟に動けるなと感心しました。私たちの運動は夕方5時ごろようやく終わりを迎えました。

帰路、チームメンバーをそれぞれのドロップポイントへ送る途中で、「ダムシャレード」(ジェスチャーで映画を当てるゲーム)をプレイしました。
最後のメンバーが無事に帰宅したことを確認し、私はこの充実した一日を振り返りながら眠りにつきました。

それではまた次回お会いするまで!!
(Kausthub S Rawath)

この記事を書いてくれたメンバー

<名前> Kausthub S Rawath
<興味のあること>
・第二世代切手収集
・アンティーク時計収集
・ナルト疾風伝を観ること
・食べること!!
・詩やその引用を書くこと

<私について>
技術愛好家、自然愛好家
私は人生に対して全体的なアプローチを取りたい。
旅行に行き、新しい人に出会い、人生の小さな喜びに感謝し、その過程で思い出を作る。

―終わりに―
最後までお読みいただきありがとうございました。
いかがでしたでしょうか。私は、なかなかハードな一日だなという感想を持ちました。インドも日本と同じく、信頼関係は仕事の中だけでなく、それ以外のオフの時間における交流で培われると言われていますが、そういった意味でも休日にみんなで出かけて同じ体験を共有し、親睦を深めるのはとても良いのでしょうね。
次回の記事もぜひお読み頂けますと幸いです。

―以下原文―
Employee Motivation is one of the most important aspects in a workplace, what better way to do this than going on a “Team Outing”
Team outing lets employees get to know each other better regardless of the position they hold in a company. This creates a stronger team that is more productive, energetic and eager to work.
Taking the time for team bonding is just as important as meeting deadlines.
Now the big question, where to GO?
After a lot of brainstorming, as my team is relatively young, we zeroed in on an Adventure Themed Resort called “AREA 83” the resort is located in the outskirts of Bengaluru with huge area and ample amenities.
● Bookings, Done!!
● Route Map, Check!!
● Vehicle, Hired!!
● Destination: Area 83
● 3 pickup points, and all set!!

The D-day…
Once every member of the team was on board. Our journey kicked off towards the destination “AREA 83”.

En route, every one of us were awfully involved in Antyakshari [singing game]. The girls had to bear the boys’ pathetic attempts at singing.

It was around 9:45AM when we reached, I was surprised that such a huge place was hiding in plain sight, we suddenly escaped into a quite green space adjacent to a huge lake.

I had no idea what I was getting into when I went in to play Bubble soccer, playing soccer with a 15 kg inflatable bubble suit on your shoulder is easier said than done… Phew…!!
It was all the warm up that I needed, I was all over the field Stumbling, toppling over, Rolling around and GOAL!!

Archery tag was next up!!
I got to see all the Arjuna and Karna [Legendary characters of the Indian Epic Mahabharath] of my team.
2 sports back to back, I was feeling drained… Off to the cafe for some refreshment.

Moving around in the resort, I noticed the ambiance… it is built to complement the nature around it, I felt like I am in a jungle and just around the corner, I am back to civilization!! I reached the cafe, a rustic themed tidy spot at the centre of the whole resort, after a drink I was back in the game.

Strolling about. I got to the lake, and that’s when I saw the “GIANT swing”!!
I got to witness screams of the brave ladies of my department while they had a go at it.

With so much activity I was starving… time for lunch
It was a proper feast!! I don’t even remember how many helpings I had…

30-40 minutes of kayaking over a large lake was the best warm up after lunch, time for a bit of Music, Dance and a million photos.

Now the much-awaited paintball gun was up next… It felt like walking into an Army Base, we had a huge arena with obstacles, bunkers and even an abandoned jeep!!

Suited up in combat uniforms, protective jackets, Masks ON!!
Hiding behind the obstacles, shooting through gaps, dodging pellets, the fun cannot be put in plain words!! Finally, after the last pellet was fired, I came out of the Arena unscathed, but boy was it fun…!!

Playing Human Foosball, I couldn’t believe people sitting at the desk over 8 hours a day, could be so flexible.

We wound up around 5’o clock in the evening.

We played dumb charades on our way back to the drop point.
As I got the confirmation that the last person had safely reached home, I went to sleep thinking back on a day well spent.

Until Next time!!
(Kausthub S Rawath)